Ana içeriğe atla

Etkinlik Günlüğü

 “ANNELER VE ÇOCUKLAR” ATÖLYESİ

11 ve 12 Mayıs 2013 tarihlerinde Anneler Günü’ne özel  olarak gerçekleşecek olan ücretsiz “Anneler ve Çocuklar” atölyesi Pera Müzesi'nde. Anneler çocuklarıyla birlikte çuval bezi üzerine birbirlerinin profilden portre çizimlerini yaparak kağıtlardan kolajlar oluşturacaklar. Ayrıca çocuklar annelerine farklı malzemelerle özel kutlama kartları tasarlayacaklar.

Diğer taraftan anneler, 8 Mayıs 2013 Çarşamba günü ziyarete açılacak “Manolo Valdés Resimler ve Heykeller” sergisinin yanı sıra “Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar”, “Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri” ile “Kütahya Çini ve Seramikleri” koleksiyon sergilerini de ücretsiz olarak gezebilecek.

Detaylı bilgi almak ve rezervasyon yaptırmak için 0 212 334 99 00 (Dahili: 4) no.lu telefonu arayabilirsiniz ya da egitim@peramuzesi.org.tr adresine mail gönderebilirsiniz.

Tarih: 11 ve 12 Mayıs 2013
Yaş Grubu: 4-12 yaş
Saat: 14.00-16.00



İstanbul Modern, okulların tatilde olduğu yaz döneminde 7-12 yaş grubundaki çocuklar için, sanatla dolu, eğlenceli bir program hazırladı. Her gün farklı bir etkinliğin düzenlendiği 7-12 Yaş Grubu İçin Yaz Sanat Atölyeleri’nde çocuklar resim, heykel, fotoğraf, animasyon, yerleştirme ve performans gibi disiplinlerin yanı sıra edebiyat ve mimarlık alanlarını da içeren uygulamalar yapıyorlar.


3 SAATLİK SABAH ATÖLYELERİ (09.30 – 12.30)

Kuş Evi - Pazartesi Günleri
Atölyede çocuklar, tarihi uzun yıllar öncesine dayanan kuş evlerinden yola çıkarak, kendilerine verilen hazır kuş evi formlarını boyayaak tasarımlarını oluşturuyorlar. Farklı tarihlerde, farklı coğrafyalardan örnekleri değerlendiriyor, yaşadıkları bölgenin koşullarına özgü kuşların kullanımına uygun evler hazırlıyorlar.

 Büyütecimden Resimli Masallar -
Salı Günleri
Atölyede çocuklar, dinledikleri masalın metinlerinden yola çıkıp, asetatlar üzerine renkli çizimler yaparak el yapımı kitaplar üretiyorlar.

Dünyanın Yedi Harikasından Biri - Çarşamba Günleri Düzenlenir
Dünyanın yedi harikası olarak bilinen olağanüstü yapı ve yapıtları konu alan atölye çalışmasında çocuklar Keops Piramidi dışında, yangın, deprem gibi bilinen ve bilinmeyen nedenlerle yok olan altı harikadan birini seçiyor ve onlara sunulan ipuçlarından yola çıkarak çamurdan rölyefler hazırlıyorlar.

Gizemli Nesneler - Perşembe Günleri
Çağdaş sanatçı Handan Börüteçene’nin İstanbul Modern’de sergilenen “Bana Kendini Getir” çalışmasından esinlenerek tasarlanan atölyenin ilk adımında çocuklar çalışmada kullanılanlara benzer nesnelerin izdüşümlerinden oluşan bir çizim çalışması yapıyorlar. İkinci adımda bu nesneler çocukların yaratacakları bir masalda hayat buluyor. Program, çocukların söz konusu çalışmayı bir müze uzmanıyla analiz etmeleriyle tamamlanıyor.

Büyülü Gezegenler - Cuma Günleri
Yerleştirme sanatına odaklanan program, çocukların müze uzmanı eşliğinde, İstanbul Modern koleksiyonunda yer alan yerleştirmeleri incelemeleriyle başlıyor ve çocukların Japon fenerlerini temsili gezegenler biçiminde boyayıp tavandan sarkan iplere asarak atölye mekanına özel bir düzenleme yapmalarıyla tamamlanıyor.

 1,5 SAATLİK ÖĞLEDEN SONRA ATÖLYELERİ (13.00 – 14.30)

Kostüm Tasarım Atölyesi - Pazartesi Günleri
Bu atölyede çocuklar renklerle, lekelerle ve farklı sanat malzemeleriyle çalışarak hayal güçlerinin sınırlarını zorluyor, bugünün ve geleceğin kostümlerini tasarlıyorlar.

 Eşsiz Lekeler - Salı Günleri
Baskı resim tekniğine odaklanan atölye çalışmasında çocuklar, mono baskı tekniğiyle resimler yaratıyorlar. Pleksiglas yüzey üzerine sürülen boyanın kağıda aktarımıyla gerçekleştirilen atölyede renklerden, dokulardan ve duygulardan hareketle eşsiz lekeler oluşturuyorlar.

Geleceğin Mimarları - Çarşamba Günleri
Çocuklar bu atölyede onlar için özel hazırlanmış geometrik biçimleri bir araya getirip boyayarak oyun alanlarıyla dolu yeşil bir kent yaratıyorlar. Çalışma, çocuklarda kent kavramını geliştirmeyi ve çevre bilincini güçlendirmeyi amaçlıyor.

Atılmış Nesneler Kutusu - Perşembe Günleri
Çağdaş sanatta hazır nesne kullanımına odaklanan atölye, çocukların bir müze uzmanı eşliğindeİstanbul Modern’de sergilenen sanat eserlerini incelemeleriylebaşlıyor. Müze gezisinin ardından çocuklar onlara sunulan saydam kutuların içine artık kullanılmayan nesnelerle düzenlemeler yapıyorlar.

Genç Müzeciler - Cuma Günleri
Müze kavramına odaklanan bu atölyede çocuklar, koleksiyonu, hedef kitlesi, işlevleri ve mekan düzenlemesiyle İstanbul Modern’i tanıyor ve ardından bu kavramlardan yola çıkararak kendi müzeleri için fikirler geliştiriyorlar. Fikirlerini maket çalışmalarına taşıdıktan sonra, müze tasarımlarını birbirlerine sunuyorlar.

Atölyelerde çocuklara, sabah ve öğleden sonraları için iki program seçeneği sunuluyor ve haftanın her günü farklı bir program uygulanıyor.

3 saatlik sabah atölyelerine günlük kayıt:
Peşin: 90 TL
Kredi Kartına 3 taksit*: 95 TL
İstanbul Modern Üyelerine Peşin: 80 TL
Kredi Kartına 3 taksit: 85 TL

1,5 saatlik öğleden sonra  atölyelerine günlük kayıt:    

Peşin: 55 TL
Kredi Kartına 3 taksit: 58 TL
İstanbul Modern Üyelerine Peşin: 50 TL
Kredi Kartına 3 taksit: 53 TL

 *İş Bankası Maximum ve Garanti Bankası kredi kartları için geçerlidir. Programlar hakkında detaylı bilgi ve kayıt için 0212 334 73 52 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

YAŞ GRUBU: 7-12
NE ZAMAN: 1 Temmuz – 29 Ağustos 2013
NEREDE: İSTANBUL MODERN, Liman İşletmeleri Sahası, Karaköy-İstanbul





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MUTLU VE BAŞARILI BİR OKUL HAYATI MÜMKÜN

14 yıldır devlet okulları ve özel okullarda, eğitim sisteminin müfredat çıkmazına kendini kaptırmadan yepyeni çözümler getirebilmiş cesur bir eğitimci Filiz Yıldırım... Farklı ve “verimli” bir eğitim sistemi oluşturan ve bunu sadece okul öğretimine değil hayatın kendisine uyarlayan bir ekol adeta... Kendisi ile eğitim sistemini ve anne-babaların çocuklarına nasıl yaklaşması gerektiğini konuştuk. - Uzun yıllar devlet lisesi, özel okul ve dershane gibi çeşitli eğitim kurumlarında eğitimcilik yaptınız. Bu süreçte, eğitim sisteminde ve kullanılan yöntemlerde ne gibi eksik ve yanlışlara tanık oldunuz? Belli cümleler var. Ezber cümleler... Onların üzerinden gideyim. Birincisi ve en büyük yanlış: “Her çocuk aynı şekilde öğrenir!” Yani öğretmen; “Zeki çocuk vardır, zekası geri çocuk vardır. Bir öğretmen dersi işler, konuyu kendi yöntemleri ile anlatır. Zeki olan anlar ve sınavdan 100 alır ama diğer öğrenci kadar zeki olmayanlar düşük puan alır. Düşük not alanların daha çok çalışması lazım”

ÇOCUĞUNUZA MATEMATİĞİ SEVDİRİN

Matematik sadece çocukların değil, biz yetişkinlerin de çoğunun sevemediği ya da zor bulduğu bir kavram. Okul yaşamında da en çok sıkıntı yaratan derslerin başında geliyor. Bu önemli ama bir o kadar zor konuya çocuğunuzu okul öncesi hatta bebeklik döneminden itibaren hazırlamanız ve matematiği sevmesinde pay sahibi olmanız mümkün. Okul öncesi dönemde matematik kavramının nasıl geliştiğini, alıştırma ve oyunları ve kaynak olarak kullanabiliceğiniz kitapları bu yazıda bulabilirsiniz. OKUL ÖNCESİ ÇOCUĞU VE MATEMATİK Çocuğun matematik kavramını nasıl algıladığı, matematik kavramının ne zamandan itibaren öğrenilmeye başladığı ve matematik zekâsının gelişimi için sağlanabilecek destekler hakkında bilgileri Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anahilim Dalı’ndan Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı Neslihan Avcı ve Hale Dere veriyor.. Matematikle tanışma doğumla başlamaktadır. Bebeklikte nesne devamlılığının kazanılmaya ve basit düzeyde neden-sonuç ilişkiler

ANNE OĞUL İLİŞKİSİNİ DENGELEMEK ÖNEMLİ

Annesinin eşinden ve kayınvalidesinden yakınmalarını çoğu kadın yıllar boyu dinlemiş, hatta dinlemekle kalmamış gözlemiştir. Sonra, kendisi evlenip çoluk çocuğa karışınca, çoğu kez bu yakınmalar daha doğrusu erkek egemen kültürün öğrettikleri, dayatmaları, ilkellikleri kendi hayatlarımızda gerçek olmuştur. Yani çoğumuz kocamızın ve kayınvalidemizin kadını ezen, kadını ikinci cins gören davranışlarına maruz kalmaktayız. Peki, bu kısır döngüyü kırmanın sadece ve de sadece sizin elinizde olduğunu biliyor musunuz? Bir kadın ve bir anne olarak “kraldan kralcı olmanın” lüzumu yok! Gelin erkek ve kız çocuklarımızı önce insan olarak yetiştirelim, erkek çocuklara “Sen kızdan üstünsün” demeyelim, davranışlarımızla... Ya da kız çocuğumuza ”Sen erkek kardeşinden aşağısın" demeyelim davranışlarımızla... Bizim gelinlerimiz eşlerinden ve kayınvalidelerinden sadece mutluluk ve özgürlük tadar olsunlar. Bunun için de de erkek çocuğunuza da tıpkı kız çocuğunuza rahatlıkla söylediğiniz gibi, “Hadi